5 Şubat 2010 Cuma

İlk Işık, İlk Yazı

Herkese Merhaba,

ATY (Amatör Teleskop Yapımı) ile ilgili bir blog yazmak katıldığım ATY 2009 çalıştayının hemen sonrasında aşındırmaya başladığım yeni teleskop aynası ile aklıma düşmüştü aslında. Aşama aşama yazacak ve başımdan geçenleri, kendi yorumlarımı paylaşacaktım, hatta başlangıçtan itibaren çalışmaları fotoğraflamaya da çalıştım. Bloga bir türlü başlayamadım ama yeni aynamı yaptım, bitirdim, ilk ışığını henüz iki hafta önce aldım ve bunun mutluluğu ve gururuyla artık blogun da ilk ışığını almam gerektiğine karar verdim. (İlk ışık dediğin de nedir diyenlere, ATM Türk sözlüğünde bu terim şöyle tanımlanmıştır: "Teleskop yapımcısının göz merceğinden ilk yıldız ışığını gördüğü duygusal an :-)" ) Peşin peşin söylemeliyim ki bu blogda ATY konusunda yazılacaklar kesinlikle bu işin ustası olan birinin değil, yeni başlayan bir amatörün elinden çıkmış olacak, yine de öğrenmek isteyenler için çok faydalı olacağına eminim, daha fazlası için ben sizi zaten gerekli kaynaklara yönlendireceğim.

Aslında blog ATY ile sınırlı kalmak zorunda değil, zaten bir amatör astronomi meraklısının notları şeklinde gelişecek muhtemelen. Başka neler yer alabilir diye düşününce aklıma gelenler: Gözlem notları, çektiğim Ay ve gezegen fotoğrafları, bunların Registax ve diğer yazılımlar kullanılarak nasıl işleneceği, uzun pozlama için webcam modifiyesi, ekipman tanıtımları/anlatımı (gözmerceği, filtre vs.), belki ileride cam ve ayna hücreleri için mühendislik analizleri (henüz yapmadım ama farklı cam ve ayna hücreleri için aynada ısıl etkiler ve kendi ağırlıkları dolayısıyla oluşacak deformasyonlar FEM programları ile incelenebilir diye düşünüyorum).

Kapsam ATY ile sınırlı olmayacağına göre blogun adını da değiştirmeliyim, zaten bir türlü isim beğenemeyince bir şey olsun da ne olursa olsun diyerek böyle bir şey seçtim. Şekil şemal olarak da blog nasıl olmalı bilemedim. Yeni isim ve blogun sayfa düzeni konusunda öneri bekliyorum...

(Obsession ne peki diyenler için adres: http://www.obsessiontelescopes.com/ . Dünyanın belki de en kaliteli dobson tipi teleskoplarını üreten, ayna çaplarının büyüklüğüyle her amatör astronomi meraklısının rüyalarını süsleyen, kocaman teleskoplar olmasına rağmen rakiplerine göre kolay taşınan, kolay kurulan, kolay kullanılan teleskoplar tasarlayan firma. Merak ederseniz ücretsiz broşür ve tanıtım DVD`si isteyebilirsiniz.)

1 yorum:

holy sycrone_one dedi ki...

hayırlı olsun, seni de sonunda blog dünyasında gördük :) pek takip etmesem de böyle şeyleri, senin blogunu takibe aldım, yazılarını okuyacağım. dizayn vs. konusuna gelirsek bu konudaki yapacakların tamamen senin seçimlerine bağlı. ister bu şekilde çok sade bir tasarımla devam edersin, istersen de internette bolca bulabileceğin templatelerle farklı şekillere büründürebilirsin blogunu. ben uzun süredir senin bu kullandığın temanın beyaz halini kullanıyorum, çok çok memnun değilim ama işimi görüyor sonuçta. belki yakında değiştirmeyi düşünebilrim ben.